Uw Vraag onze Opdracht

Als werkgever weet u feilloos wat goed gaat in uw organisatie en wat beter kan. U weet dus ook aan welke kennis en vaardigheden uw medewerkers precies behoefte hebben. Daar zoekt u een training bij. Maar welke van de aangeboden pakketten voldoet aan al uw wensen? Stop met zoeken! Vertel ons wat u nodig hebt en wij ontwikkelen een training, workshop of cursus die naadloos past. Een Italiaans maatkostuum is er niks bij.

Een andere manier van trainen
Wij stellen onze trainingen, workshops of cursussen samen in nauw overleg met u als opdrachtgever. Individueel of voor een heel team, een paar dagen of een paar uur: elke training is uniek. Dat geldt ook voor de inhoud. Wij denken graag out of the box, geen vraag is te gek. We kiezen altijd een creatieve insteek en zoeken bij voorkeur een inspirerende trainingslocatie. Benieuwd wat er allemaal mogelijk is? Hieronder geven we een paar voorbeelden. Ter illustratie natuurlijk, want standaard trainingen, daar doen we niet aan.

Voorbeeld: plezier in het werk
Het grootste deel van ons leven zijn we aan het werk, sommige collega’s zien we vaker dan onze familie en vrienden. Plezier in het werk houdt onze kwaliteit en productiviteit hoog. Of je plezier hebt in je werk, is een keuze. Natuurlijk zijn er weleens redenen om niet juichend aan de slag te gaan, maar elke dag opnieuw kies je zelf hoe je daarmee omgaat. Welke stemming geef je de overhand? Tijdens de training leer je alle elementen die het plezier in je werk vergroten. Je leert ook technieken om invloed uit te oefenen, zowel op deze elementen als op je eigen stemming.

Voorbeeld: omgaan met complex gedrag
De zorg in Nederland wordt complexer. Het aantal mensen met een hersenaandoening groeit en vooral ouderen lijden steeds vaker aan meerdere aandoeningen tegelijk. Gedragsproblematiek als depressie, delier, angst en verbale of fysieke agressie is aan de orde van de dag. In deze training leren mantelzorgers, vrijwilligers en zorgmedewerkers hoe zij het beste omgaan met complex gedrag. De training bestaat uit meerdere dagdelen incompany of een workshop gericht op één vorm van complex gedrag. De opdrachtgever bepaalt welke vorm aandacht krijgt.

Voorbeeld: feedback geven en ontvangen
Feedback is een boodschap over gedrag of prestaties. Niet te verwarren met kritiek! Feedback is onmisbaar als je met mensen samenwerkt, maar op de juiste manier feedback geven en ontvangen is een kunst. Daar bestaan zelfs regels voor. Een open feedbackcultuur is goed voor iedere organisatie. Zo’n cultuur kun je niet opleggen of afdwingen, bijvoorbeeld door steeds feedback te geven. Een open feedbackcultuur ontstaat geleidelijk als medewerkers feedback gaan vragen. Hoe dat werkt, en hoe je de kwaliteit van geven en ontvangen kunt verhogen, leer je in onze feedbacktraining.

Voorbeeld: diversiteit in culturen
De vergrijzing onder allochtone ouderen neemt fors toe. Hoe hoger de leeftijd, hoe meer ze terugvallen op de vertrouwde gewoontes uit hun jeugd. Vaak dus uit het land van herkomst. In de zorg voor allochtone ouderen is het belangrijk dat medewerkers, mantelzorgers en vrijwilligers de basisprincipes van hun culturele normen en waarden kennen en erkennen. Wij verzorgen trainingen die gericht zijn op werken met verschillende culturen. Elke training is uniek, omdat iedere de doelgroep een eigen achtergrond heeft en de vraag telkens anders is.

Uw training
Voor wie, over welk onderwerp, wanneer en hoe lang? Wij zijn heel benieuwd naar uw wensen. Bel ons voor een afspraak!  Tel: 06 10 79 63 82 of vul het Contactformulier in.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.